Tuplované LCD obrazovky míří do digital signage

dual-LCDsJedním z několika trendů nejmladší technické generace LCD obrazovek využívaných v systémech digital signage se stávají oboustranné modely, jež maximalizují své pozorovací úhly digitálního obsahu a zvyšují tak zásah cílové skupiny v reklamních kampaních, aniž by snad měly jejich stojany zvýšené nároky na umístění. Vlastní způsoby realizace se napříč nabídkou různých firem liší. Zatím narazíme nejčastěji na dvě standardní (samozřejmě tenké) LCD obrazovky v jediném stojanu, ale některé typy lze díky sofistikovaným mechanismům pedestalů podle potřeby natáčet, překlápět i spojovat. Ojedinělé jsou ještě kupříkladu oboustranné dotykové LCD monitory v transparentním provedení.

Digital signage je dokonalou komunikační platformou

disigSystémy digital signage představují na reklamním trhu segment, který se rozvíjí vůbec nejrychleji. Proč tomu tak je? Tato média umožňují sdělovat digitální obsah podle preferencí i atributů příjemců, místa a samozřejmě také vymezeného času. Tvoří tak dokonalou komunikační platformu mezi jejich provozovateli a subjekty zvolené cílové skupiny, jež nadto pružně reagují nejenom na všechny technologické novinky, ale i návrhy a požadavky zadavatelů reklamy. Samotná forma systémů digital signage je alternativou ke statické, už více či méně nudné vizualizaci billboardů či plakátů. Záleží pouze na vhodném umístění i časování a u konkrétní cílové skupiny se dostaví očekávaný účinek. Mezi další klady patří dálkové ovládání a plná kontrola digitálního obsahu, jež umožňují rychlé a současně také levné aktualizace.

Program VideoLab na podporu on-line videa už i v ČR

VideoLab LOGOCelosvětová contentová agentura Newcast, která je sesterskou společností mediální agentury ZenithOptimedia, spadá pod Google a poskytuje software pro marketing na sociálních sítích. Ta na globální úrovni ve spolupráci se společnostmi YouTube Wildfire spustila program VideoLab už předloni v létě, ale nyní se produkt dostává také do České republiky. Klienti budou prostřednictvím programu VideoLab využívat řadu specializovaných služeb, jež poskytují společnosti Newcast, YouTube a Wildfire. Patří mezi ně „kontrola zdravotního stavu“ video obsahu i analýza dat pro jeho plánování, odborné znalosti nových modelů produkce a zadávání on-line videa a v neposlední řadě rady k vytváření dlouhodobé video strategie, jež splní vytyčené obchodní cíle.

Internetová reklama v květnu přesáhla půl miliardy

eReklamaZadavatelé internetové displejové reklamy, která má se systémy digital signage mnohdy průnik, využili letos v květnu reklamní prostor v ceníkové hodnotě celkem 530 milionů korun, což ve srovnání s dubnem znamená nárůst o 17 procent. „Jedničkou“ byl už poněkolikáté e-shop Mall.cz, který do internetové displejové reklamy investoval 19,5 milionu korun. Druhý byl další internetový obchodník Alza.cz s inzercí v celkovém objemu 13,1 milionu korun a třetí v květnu skončila Česká spořitelna s reklamou za 12,5 milionu korun. Tato data představují výstup projektu AdMonitoring, realizovaného pro Sdružení pro internetový rozvoj výzkumnou agenturou Nielsen Admosphere, která s širokým portfoliem produktů a služeb v oblasti marketingových a mediálních analýz participuje rovněž na tuzemském peoplemetrovém projektu.

Digital signage šetří nejen čas a peníze

digital-sign6Systémy digital signage nešetří zdaleka pouze naše lesy, i když v kinech to bude už během několika měsíců více než zřejmé, protože filmový distributoři opakovaně avízují, že s papírovými plakáty a fotoskami s ohledem na vysoké výrobní náklady na jejich tisk i distribuci skončí. Kupříkladu ve velkých řetězcích pozitiva systémů digital signage už vyčíslili a konverze klasických reklamních ploch za digitální znamená úsporu nákladů spojených s výměnou tiskovin přibližně ve výši 80 %. A to zmiňujeme pouze úsporu spojenou s výměnou tiskovin, nikoli jejich výrobou. Pokud odhlédneme od vysoké flexibility systémů digital signage, je zřejmé, že návratnost investice je i pro jednosálové kino velice rychlá, bez ohledu na to, že třetí cesta neexistuje. Tedy alespoň zatím.